Gedurende het eerste semester heb ik het wel een aantal keer laten vallen: hoeveel werk ik wel niet had met al die groepswerken. De groepswerken zijn gelukkig allemaal achter de rug nu, de presentaties zijn gegeven en de feedback is ontvangen. Misschien is het dan ook eens tijd om iets met jullie te delen? Hoewel het niet mijn gewoonte is om veel over mijn opleiding te praten (behalve de occasionele “halp, veel werk” of “aah, examens”
), wil ik mijn groepswerk voor de L’Oréal Brandstorm graag delen, gewoon omdat het een fijne samenwerking was en leuk om te maken (en veel werk + stiekem wel een beetje trots). ^-^
(Bereid u voor op een lange post! 😛 Met veel smileys! :D)
Ok, opdracht 1 was dus “richt een communicatiebureau op”. Which we did. Ons bureau heet Something? Something! (..dark side.. :p) Omdat wij the brand massa’s interessanter vinden dan ons eigen bureau maakten we een filmpje met onze visie. Een beetje een crazy quirky filmpje weliswaar.
Naast het filmpje maakten we ook een Facebookpagina en een website, die tamelijk leeg bleven, vooral omdat we de rest van het semester hard aan het werk waren een nieuw hairstyle of haircare product voor L’Oréal te ontwikkelen (onze echte opdracht eigenlijk). De introductie moest gebeuren op de Zuid-Oost Aziatische markt (kwestie van de opdracht iets simpeler te maken ;)).
Na een paar brainstorm sessies kwamen we op de proppen met Studio Line Eclipse, een gel voor young urban professionals die er overdag goed willen uitzien, maar ‘s avonds graag nog eens een stapje in de wereld willen zetten.
Ons day & night concept werd omgezet in een bol-vormige verpakking (een eclipse verwijzing ^-^) die uit twee helften bestaat. Iedere helft wordt afgesloten met een draaischijf, zodat je de helften van elkaar kan gescheiden houden. Aan de ene kant heb je de day-gel, een gel om er overdag geweldig uit te zien, maar ook gewoon professioneel.
De andere helft van de bol bestaat uit vijf compartimentjes met daarin allemaal verschillende gels: geparfumeerde Aqua en Musk gel, Blacklight en Diamonds gel. Het vijfde compartiment is het gesloten gedeelte (denk aan een zoutvatje met zo een draaischijfke :P). De vier gels aan de Night kant zijn allemaal een beetje specialer + zijn extra geconcentreerd om aan de Night-look een sterke uitstraling te geven, naast de verschillende geur en kleur opties.
Visuele uitwerking door Xander Daeninck
Naast de grote verpakking hadden we ook gel pearls met de night-gel op voorhand gemengd in, kwestie dat je ‘s avonds vlug naar de nachtwinkel kunt lopen en net genoeg gel kunt kopen om er de rest van de avond goed uit te zien.
Alles werd natuurlijk ook verwerkt in een mooie visual. En in de meest zenuwachtige presentatie ooit gegeven door mij. 😛
Visuele uitwerking door Xander Daeninck
‘k Vond het wel nog cool om een communicatiebureau en een product design uit te werken, waarschijnlijk heb ik er wel iets van opgestoken (wijn drinken voor een presentatie helpt niet! :o). Vooral het communicatie bureau en ons filmpje in elkaar steken vond ik wijs, product ontwerpen was veel hard nadenken. Gelukkig allemaal goed verpakt omdat ik kon samenwerken met leuke mensen. ^-^
Ahja, waarom sta ik daar nu met die zak over mijn hoofd? Awel, because it’s not about us, it’s about your brand. 😉
4 Comments
Haha geweldig zeg! Lekker gek 🙂 Ik vind vooral het filmpje zalig!
Je mag inderdaad trots zijn op jezelf 🙂
Dat ziet er echt wel wauw uit! Jullie hebben alles helemaal zelf bedacht? Ö Als mijn bedrijf een communicatiebureau zocht, ik zou het wel weten! ^^
Leuke opdracht!
wat tof! en wat mooi gemaakt allemaal 🙂